Ons eerste verhaaltje! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van hetpadvanteunenilse - WaarBenJij.nu Ons eerste verhaaltje! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van hetpadvanteunenilse - WaarBenJij.nu

Ons eerste verhaaltje!

26 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hallo allemaal,
Hier ons eerste reis verhaaltje... Alweer 10dagen op pad waarvan er 8 met spierpijn. De eerste dag in Christchurch aangekomen na een reis van 34uur. Daar kwamen we in ons eerste hostel terecht.. Even wennen was het wel. Een gedeelde keuken waarbij de etensresten nog aan de 'schone' spullen zaten. Christchurch leek nogal een spookstad voor ons. Er is een aardbeving geweest in 2010 en alles lag nu nog in puin. Ze zijn de gebouwen aan het renoveren maar de resten zijn nog duidelijk aanwezig.
Na twee dagen zijn we vertrokken naar Lake Tekapo met de 'hop onn-hop off' bus. Dat was echt een geweldig mooi plaatsje. Een super mooi blauw meer tussen de bergen! En een veel beter hostel.
De bus vonden we een beetje saai dus besloten we te gaan liften! Eenmaal langs de weg voelde het een beetje ongemakkelijk. Na een kwartier wilde we eigenlijk al opgeven, maar op dat moment stopte er een auto voor ons! Een rasechte Australiër nam ons mee naar Mount Cook! Een plaatsje 1,5 uur verder op. Dit was een nogal uitgestorven dorp. We dachten hier ons eten te scoren, maar er bleek geen supermarkt te zijn.. Dan maar een culinair diner op droge noodles met een vleessausje! Goede combi trouwens ;)
Mount Cook staat bekend om zijn hoogste berg van NZ. Deze hebben we niet beklommen, maar wel bekeken. Na een wandeling tussen de bergen, waarbij we de zon niet zo serieus hadden genomen, kwamen we allebei terug met een redhead. Een paar uur later, met de vellen aan onze wangen.. besloten we verder te gaan richting Queenstown. Met onze rugzak en duim in de lucht stonden we langs de weg. We dachten dat het deze keer niet zo snel zou gaan, aangezien er ong. 2auto s per uur passeerden, maar na 5min hadden we toch al een lift! Een Fransman nam ons mee in zijn 3uur durende ritje, helemaal naar Queenstown!
In Queenstown hebben we de hoogste Swing ter wereld gedaan. Een vrije val van 70 m op 300m hoogte. Na wat moed ingedronken te hebben gingen we al gillend we met z'n tweetjes naar beneden! Nadat we de stad verkent hadden zijn we na twee dagen verder gegaan naar Dunedin. En ja alweer een succesvolle lift gevonden na 10min(Lucky us)! Wij voorin en een andere lifter mocht achterin de bak. Na het afleveren van zijn pakketje in Wanaka en ons een breuk getild te hebben aan wat planken voor hem, Hebben we onze tocht, van 4uur vervolgd naar Dunedin! Toen we een cracker uit wilde delen sloeg hij deze gelijk af, want hij at alleen maar biologische, gezonde producten. 100m verder trok hij zijn grote bus op te handrem om een mega dikke ijs te halen bij tante Annie! De geloofwaardigheid begon bij ons een beetje te dalen.... Vervolgens zijn we een slaapplek gaan zoeken en hebben we wat toeristische dingen bezocht, zoals de stijlste straat vd wereld! Die zijn we ff opgerend;) Want ja, ook dat heeft nieuw zeeland!
Morgenvroeg gaan we weer liftend verder! Het is een erg leuke manier van reizen, omdat we verschillende mensen en het land snel leren kennen. Dit was ons verhaaltje.. Houdoeeeeeeeee

• 26 Oktober 2014 - 09:52

Ton En Nettie:

he Teun en Ilse,
    Super om te lezen hoe het jullie vergaat, geniet ervan en hou ons op de hoogte.
    Groetjes

• 26 Oktober 2014 - 10:03

Bennie En Lisanne :

Dag zusje en Teun,

Dat klinkt goed allemaal!
    Was de ijs bij tante Annie lekker of hebben jullie m kunnen weerstaan?
    Hier gaat ie verder goed, lekker weekend!
    Hebben jullie nog foto's van de swing?

Geniet er van samen!
    Liefs van ons xxx

• 26 Oktober 2014 - 10:09

Pa En Ma:

hallo lieve kids
    wat een leuk verhaal, prettig om te lezen. In die 10 dagen al veel meegemaakt. Die swing zal wel mega eng geweest zijn. Ja, N.Zeeland heeft veel te bieden, geniet er van.
    gr. xxx pa en ma en een pootje van Kwiebus

• 26 Oktober 2014 - 11:06

Chrissy:

Haaaa die Pils (en Teun natuurlijk)

Super leuk jullie verhaal! Ik ben nu al vaste fan (dus wel bijhouden he)!
    Mega gaaf van het liften en die vrije val! Ik ben benieuwd wat voor 'n stunts jullie nog meer allemaal gaan uitvoeren! Heeuul veel plezier en succes nog!

Xxxx Chrissy, je ex (volgend jaar wel weer) teamgenoot

ps Tumtum ;)

• 26 Oktober 2014 - 11:10

Marieke Robben:

Heeee chicks!
    Hahah ik was al benieuwd naar dat liften mevr. ongeduld!
    Leuk om ons zo nu en dan op de hoogte te houden, niets moet alles mag, geniet ervan!!
    Liefs spreekje snel. x

• 26 Oktober 2014 - 11:11

Marlies:

hey Ilse en teun, vrije val, liften, primitief eten!! Hele vette ervaringen zeg :) Stoer en een leuk verhaal om te lezen!! Ben benieuwd naar t volgende verhaaltje :) xx marlies

• 26 Oktober 2014 - 11:44

Vera:

Ha pilsje en teun!

Wat leuk dat jullie verhaaltjes gaan schrijven! Ik ga ze zeker lezen.
    Erg gave dingen hebben jullie al gedaan in 10 dagen. En ilse, die droge noodles zullen wel even wennen zijn voor je! Geniet ervan!

xxx

• 26 Oktober 2014 - 12:44

Stefanie & Pieter:

Hoi Teun & Ilse! Ontzettend leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken en dat in de eerste paar dagen al! Mooie foto's trouwens :) geniet er samen van! Groetjes Stefanie en Pieter

• 26 Oktober 2014 - 17:45

Agnes En Jo:

Hoi ondernemers,
    Ben gewoon jaloers op jullie!!! Maar geniet van alle leuke (misschien soms minder leuke!) dingen die op je pad komen. Het is geweldig wat jullie al in zo'n korte tijd meegemaakt hebben. Wordt vervolgd neem ik aan???
    Liefs van Jo en Agnes

• 26 Oktober 2014 - 18:48

Ingeborg En Huib:

Lekker bezig jullie!!! Enjoy en geniet!! Liefs

• 27 Oktober 2014 - 12:16

Tante Mia:

Hallo wereldreizigers,want dat zijn jullie nu!!

Al een mooi verhaal in die 10 dagen,geweldig er zullen er nog wel meer volgen denk ik zo.

Geniet er maar van!

Liefs Mia.

• 27 Oktober 2014 - 15:14

Silke:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken! Lijkt me ook erg leuk om liftend rond te reizen, gaaf! Geniet ervan xxx

• 27 Oktober 2014 - 17:22

Wim Anny:

Hallo avonturiers jullie hebben al veel ondernomen leuk. Alleen het eten lijkt een beetje magertjes dat ben je thuis volgens mij beter gewend.Geniet van jullie reis en wij volgen het wel.

Lieve groetjes

Wim Anny

• 27 Oktober 2014 - 20:26

Martenpetra:

Hee Ilse en Teun,
    Mooi dat jullie een site hebben. Zo kunnen we een beetje meegenieten met jullie. En genieten doen jullie al volop zo te lezen.
    Veel plezier en we kijken al weer uit naar jullie volgende verhaal!
    Petra en Mart

• 30 Oktober 2014 - 18:04

Yvonne En Maria:

Hoi Ilse en Teun,

de spits is eraf en het klinkt al alsof jullie helemaal gewend zijn te reizen.
    Heel veel plezier en we zijn benieuwd naar jullie volgende verhaal.

groetjes Yvonne en Maria

• 01 November 2014 - 11:36

Marjan :

Hallo, fijn om jullie verhalen te lezen. We denken weer terug aan de tijd dat Marieke er was. Geniet van de mooie dingen. Mooie natuur. Bijzondere mensen. Blijf schrijven, want dit is voor jullie zelf later het mooiste dagboek van jullie reis en wij allemaal kunnen een beetje meegenieten. Doe wat goed voelt en anders sla het over!! Ook bij het liften. Haha. Lieve groeten vanuit wanroij.

• 03 November 2014 - 15:26

Joos:

Dag samen,
    Wij zitten thuis voor de tv en kijken naar een documentaire van Nieuw Zeeland en wat zien we:de hoogste Swing in Queenstown, die jullie ook gedaan hebben....echt geweldig om te zien hoe er gesprongen werd..Kreeg je er een videootje van? Leuk verhaal om te lezen. Tot nu toe reizen jullie heel voorspoedig....We kijken al uit naar de volgende belevenissen.
    Groetjes Theo en Joos

• 04 November 2014 - 18:28

Hein En Christel:

Ha jongelui,

Wat leuk dat jullie een site bijhouden. Jullie gaan in volle vaart, zo te lezen. Al heel wat gezien en gedaan in een paar dagen. En het bevalt goed, zo te lezen.
    Geniet maar volop, we houden jullie verhalen wel bij.

Groeten,
    Hein en Christel

• 07 November 2014 - 23:01

T. Thea O. Hans:

Dag kanjers.

Zojuist jullie mooi verslag gelezen. Ik ben jaloers op jullie zonnig weer, want hier wordt het steeds kouder. Wij hebben jullie adres kort geleden van mam Petra gehad.
    Wij blijven jullie volgen.
    Zorg goed voor elkaar en blijf braaf.
    Veel reisplezier en groetekus Hans en Thea S.

• 10 November 2014 - 10:47

Grietje En Stef:

Hey lieve Ilse en Teun...
    Dat klinkt heerlijk en onbezorgd! Wat super fijn voor jullie!
    Leuk dat jullie veel liften.. lekker avontuurlijk!
    Geniet van al het moois!

Groetjes Grietje en Stef