Geen nieuws is goed nieuws.. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van hetpadvanteunenilse - WaarBenJij.nu Geen nieuws is goed nieuws.. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van hetpadvanteunenilse - WaarBenJij.nu

Geen nieuws is goed nieuws..

28 December 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo vrienden en vriendinnen,

We dachten, laten we weer eens een berichtje plaatsen zodat jullie weten dat we het goed maken hier in verweggistan! De laatste 24 uur in Nieuw Zeeland zijn aangebroken. We zijn ons aan het voorbereiden op het nieuwe veelbelovende land, Australië. Maar laten we het eerst eens over de afgelopen weken hebben, op het prachtige Noordereiland.
Zoals jullie weten sloten we het Zuidereiland af in het noordelijk gelegen plaatsje Picton. Daar namen we de ferry naar het Noordereiland en tevens de hoofdstad, wellington. Wellington is de op 2 na grootse stad van NZ. Ik moest denken aan New York in het klein.. al zijn we daar allebei nog niet geweest. Grote, hoge gebouwen waardoor je wordt omringd en elektrische bussen die je de hele stad laten zien.

Vanaf Wellington hebben we de bus gepakt naar Wanganui, een stad aan de westkust. Deze plaats werd ons aanbevolen. Er zouden een aantal dingen te zien en doen zijn, zoals een rivier oversteek naar niemandsland. Jammer genoeg hadden wij geen auto en was de oversteek zo'n 2 uur rijden. Tevens zaten we er even doorheen van al het gereis, ja ook wij worden hier wel eens moe;) En besloten we het tempo op een lager pitje te zetten. Wat we ook hadden bedacht was, om voor twee weekjes te gaan werken. Dit zou een goede gelegenheid zijn om onze rust te vinden. Helaas waren we op de verkeerde plek. Het fruitseizoen begint in de maand februari en voor de andere fruitsoorten was het oosten the place to be! Dat betekende, even bijkomen, de spullen inpakken en op naar het oosten!
Aangekomen in Napier, waar de wijngaarden in bloei stonden, deden we een poging op sollicitaties bij zo'n 10 hostels. Daar kun je soms werken voor een slaapplek. Alles gehad maar ook hier konden ze geen dutchmen/women gebruiken. Dan maar niet werken! Vijf dagen lang hebben we ons lekker verwend. Stukjes gewandeld, een biertje en wat lekkers koken deed ons goed! Toen we de boodschapjes aan het doen waren, kwamen we zomaar een bekende uit Vianen tegen! Alsof we in de appie rondliepen.. Dat was erg apart, wat is de wereld dan toch klein!

Ondertussen hadden we de kaart bekeken en een route gemaakt die ons naar het midden van het land leidde. Het midden van het Noordereiland staat bekend om zijn vulkanisch gebeid (gedeeltelijk actief). Het eerste stadje wat we tegenkwamen was Taupo. Hier kon je geweldig wandelen en er was van alles te zien zoals Lake Taupo (een mega grote krater), hot springs en de Huka Falls. Weekends was er een cycle challenge georganiseerd met ongeveer 20000 deelnemers. We dachten, dat willen we niet missen! Ze promootte die dag van alles. Onze voorkeur ging uit naar gratis radler en verse ananas voor de deelnemers, tja een toeschouwer verdiend ook wat toch.. Helaas kennen ze hier het feesten rondom een groot evenement niet zo, dus hadden we ons eigen feestje maar gebouwd!
Vanaf Taupo naar Turangi. Daar hebben we op een mooie, zonnige dag een vulkaan crossing gedaan. De track was 3 dagen gesloten ivm hevige sneeuwval. Ze raadden amateurs af om de track te doen. Wij vonden dat wij niet bij deze categorie hoorden en daar gingen we.. Tot nu toe één van de mooiste dingen die ik heb gezien, een besneeuwde vulkaan met een actieve kokende binnenkant, die je door de warme dampen aanvoelde. In één woord, GAAF!
Vervolgens ons pad vervolgd naar Rotorua. Daar zijn we wezen raften, waarin een vrije val van 7m voorkwam. Daar ga je dan met je bootje.. Ons bootje kiepte natuurlijk om, niet zo erg als je kunt zwemmen. De chinezen leren het schijnbaar niet en verzopen zowat in de rivier!
Na Rotorua door naar Coromandel. Daar hebben we 2 nachten op een schapen boerderij geslapen. De herder gaf ons een leuke rondleiding en liet zien hoe je de schapen met een hond bijeen drijft. Mooi gezicht en voor ons herkenbaar uit een film.

Via Auckland naar de top waar de Tasman see en de Pacific ocean elkaar kruisen. Twee zeeën die samenkomen geven een soort chemische reactie, waardoor je het werkelijk kunt zien. Een heel apart gezicht.
Ook hebben we kennis gemaakt met een favoriet onder de watersporten, jawel surfen! Voor beginners zeker een aanrader, binnen een mum van tijd sta je op je plankje en daar gaatieeee!!
Langzaam weer naar onder waar we alles al geboekt hadden ivm kerst. Kerst vieren had voor ons niet zoveel betekenis in het zonnige plaatsje Paihia. Dus hebben we leuk gekayakt en een beetje rondgedobberd in het water. Verder was er in het hostel een kerstdiner en had iedereen een specialiteit uit zijn/haar land gemaakt!

Nu zit het avontuur er weer bijna op, vandaag vanuit Auckland op naar Sydney! Wij zijn er klaar voor, klaar voor een nieuw land en een warm nieuw avontuur!

• 28 December 2014 - 20:49

Bennie En Lisanne :

Het heeft even geduurd maar gelukkig weer een leuk verhaal om te lezen! We zijn benieuwd naar jullie avonturen in Australië!
    Goede vlucht en we spreken elkaar snel weer!
    Liefs xxx

Ps de volgende keer wel iets eerder een verhaal plaatsen hè :)

• 29 December 2014 - 10:30

Stef :

Dag zusje en Teun,

Zo te lezen hebben jullie veel van Nieuw Zeeland gezien.
    Ook leuk dat jullie met locals in contact zijn om het leven daar te leren kennen. Dat geeft toch een andere dimensie aan het reizen.

Succes en veel plezier in Australië.
    Ik zie de verhalen wel verschijnen.

Stef
    ps @Teun. Let je goed op Ilse.

• 29 December 2014 - 13:22

Yvonne En Maria:

Hey Ilse en Teun,

indrukwekkend wat jullie zoal beleven. We lezen het wel met samengeknepen billen, maar dat mag de pret niet drukken. Wij beleven ook wel wat, zijn net terug van een paar dagen Vlieland. Hebben kerst traditioneel gevierd met zelfs een nachtmis.

Een fijne tijd in Australië en laat nog eens wat van jullie horen.

liefs

• 29 December 2014 - 21:38

Teun En Hilke Liselotte:

hey Teun en Ilse,

Weer een leuk verhaal om te lezen.
    Gullie kunt altijd nog schrijver worden...

• 29 December 2014 - 21:42

Hilke:

de helft van het berichtje is weggevallen

• 29 December 2014 - 21:44

Hilke:

Hihi en nu weer, ligt schijnbaar aan de iPad. Veel plezier in Australië. X ons

• 31 December 2014 - 16:30

Agnes En Jo:

GELUKKIG NIEUWJAAR. Hebben even Sydney bij de Harbourbridge met vuurwerk op tv gezien. Geweldig. Geniet van dit mooie land en ben benieuwd wat jullie hier weer allemaal beleven.
    Groetjes,
    Jo en Agnes

• 31 December 2014 - 19:07

Mia:

Ilse en Teun,alvast gelukkig nieuwjaar want jullie waren het eerst!!
    Mooi verhaal geshreven,een vraagje wie was die persoon uit Vianen,wil Daisy graag weten!

Nog veel plezier en tot schijfs

Liefs Mia.

• 02 Januari 2015 - 23:23

Hein En Christel:

Ha Teun en Ilse,

Allereerst de beste wensen voor jullie saampjes. Dat het een mooi jaar mag worden. Zo te lezen zijn de afgelopen maanden/weken van 2014 ook niet mis, je zou bijna jaloers worden. Nou ja, bijna ......
    Maar in Haps is het ook goed vertoeven, hoor.
    Leuk om weer wat van jullie te horen/lezen. Super verhaal weer.
    Een mooie tijd in Down Under, veel plezier.

Dikke kus van oom Hein en tante Christel

• 19 Januari 2015 - 09:24

Grietje:

Hey lieve Ilse en Teun,

Wat ontzettend cool! Het klinkt allemaal erg relaxed.. maar dat zal het ook zeker zijn!
    Wauw erg mooi lijkt me die besneeuwde vulkaan!! Jullie maken ook heel veel foto's?!?
    Missen jullie NL al een beetje? Leuk om jullie verhaaltjes te lezen!
    Veel plezier!

Liefs!

• 21 Januari 2015 - 18:22

Koning Willem Alexander:

Wat een mooi verhalen van mijn burgers.
    Hoezeee!

• 26 Januari 2015 - 20:19

Ingeborg:

Lieve Pils en Teun,

Een beetje laat dat ik jullie verhaal lees... inmiddels genieten jullie al ongeveer een maand in Australie. Gaaf om te lezen en goed om te horen dat jullie samen zoveel genieten!

Heel veel liefs,
    Ing

• 04 Februari 2015 - 22:29

Mia:

Hoi Ilse en Teun

Pap en mam zijn vandaag vertrokken om jullie een ''bezoekje'' te brengen,hardstikke fijn toch!
    Ik hoop dat jullie een leuke tijd hebben daar samen,maar dat gaat vast lukken.

geniet er van en tot schrijfs zal ik maar zeggen.

dikke kus en de groetjes,

Mia